hero-case01hero-case01

Blogevent 

Dat de gast van nu online zijn keuze maakt is een feit! 55% van de internetgebruikers lezen maandelijks blogs en 45% zelfs dagelijks. Als een blogger een regio bezoekt, schrijven zij artikelen die worden uitgezet wordt op hun social media kanalen. Als een blogger over je gebied schrijft, is dit een indirecte manier van reclame maken en geschreven door een objectief persoon en dus wordt de bron als meer betrouwbaar gezien. Een blog of post wordt gemiddeld een aantal keren gedeeld en geliked. Eén blogger kan dus al snel 10.000 mensen bereiken (de bekende olievlek). Ga dan maar eens na wat er kan gebeuren als meerdere bloggers samenkomen.
In opdracht van Bureau Toerisme Laag Holland heeft WLKM  in 2016 en 2017 een blogevent georganiseerd. Met een groep van 10 online influencers zijn we het gebied in geweest en hebben kennis gemaakt met de toeristische activiteiten en accommodaties in het gebied.

Gebiedspromotie middels een blogevent heeft voor bureau toerisme Laag Holland enorm positief uitgepakt. Op een rij:

  • Veel online aandacht voor de regio door de social media posts. De #laagholland heeft een enorme buzz gegeneerd tijdens het event. Een bereik van 129.000 unieke social media account met ruim 624.000 views.
  • Na het event schrijft een blogger minimaal 2 blogs over afgesproken thema's. Deze blogs worden jaarrond geplaatst en vervolgens geliked, gedeeld en opgeslagen door de lezer.  Hele waardevolle content voor bureau toerisme Laag Holland. 
  • Het genereren van persaandacht in de regio, uitbouwen perscontacten. 
  • Samenwerking ondernemers onderling en met het toeristisch bureau. 
  • Het realiseren van ambassadeurs voor het gebied en het branden van het toeristisch merk.
     

​​De opdracht was tweeledig. Het programma samenstellen waarbij de diversiteit en usp’s uit het gebied goed naar voren komen en contactpersoon naar de betrokken ondernemers. Aan de andere kant de bloggers contacten, uitnodigen en selecteren. De selectie deden we aan de hand van de blogthema’s, bereik van de bloggers en uiteraard beschikbaarheid. Lees hier de verschenen blogs.
WLKM heeft contacten met grote en middelgrote travel- en gezinsbloggers, weet welke blogger geschikt is voor welke gebied (thema) en welke serieus met bloggen bezig zijn.

Projectinformatie

Opdrachtgever
Bureau Toerisme Laag Holland 

Project
Organisatie en uitvoering blogevent

Jaar
2016 en 2017

Meer informatie?

Wilt u meer informatie ontvangen over deze case of over onze werkzaamheden? Neem gerust en vrijblijvend contact op met Maaike!

Bel 06 193 827 07
Email maaike@wlkm.nl

Onderdijk 203
1693 CE Wervershoof

06 193 827 07
info@wlkm.nl

LinkedIn   Twitter   Facebook   Maaike

Wie zich WLKM. voelt, vertrekt met een lach, vertelt door en komt terug in meervoud.